Začíname s rozvojom kompetencií učiteľov a ich sebarozvojom. Navrhujeme smernice pre základné školy, ktoré si zvolia transformáciu v prístupe zameranom na žiaka (LCA), kde sa riadime 7 kľúčovými princípmi LCA Gabriely Lojovej - aktívne učenie, obsah (relevantné vedomosti), kognitívne + afektívne domény, prístup k študentom (prijatie, povzbudenie), pozitívnej atmosféry učenia, úlohy učiteľa a úlohy študentov. Tento projekt je postavený na troch kľúčových vzájomne prepojených rámcoch: implementácia LCA v súlade s modelom excelentnosti založeným na modeli EFQM a myšlienkou sebarozvoja Learn & Lead vyvinutou v mnohých projektoch Erasmus +. Spolu dokonale zapadajú do vývojového projektu zameraného na kontinuálne zvyšovanie kvality vo vzdelávaní.
•zvyšovať kvalitu vysokoškolského vzdelávania implementáciou prístupu zameraného na žiaka,
•rozvíjať vynikajúce školy založené na modeli excelentnosti EFQM,
•rozvíjať vedenie a funkčné riadenie, rozvíjať cestu rozvoja učiteľa v prostredí školy.
V tomto projekte vytvárame
- rámec rozvoja učiteľov LCA,
- hárok sebahodnotenia LCA,
- smernice LCA pre základné školy,
- učebné osnovy troch študijných predmetov s názvom „Prístup zameraný na žiaka 1B, 2B a 1M,
- učebné osnovy študijného predmetu s názvom„ Sebarozvoj Learn& Lead “pre študentov-učiteľov v poslednom ročníku magisterského štúdia,
- dva študijné programy pre inovatívne programy celoživotného vzdelávania pre ďalších učiteľov„ Aplikácia LCA pre učiteľov“a „Sebarozvoj učiteľa Learn & Lead“,
- školíme ďalších učiteľov a manažérov v oblasti prístupu „Prístup zameraný na žiaka“ a „Sebarozvoj učiteľa Learn & Lead“,
- školíme manažérov vo všetkých druhoch škôl a univerzít v rozvíjajúcich sa vynikajúcich školách založených na modeli EFQM,
- školíme učiteľov a lektorov LCA, ktorí budú spolupracovať s vyškolenými učiteľmi v ich školách a krajinách a usporiadať dve medzinárodné konferencie LCA.
Tento projekt je tvorený 9 partnermi z 5 rôznych krajín. Projekt je jedinečný v rámci svojho konzorcia partnerov - dvoch univerzít, štyroch základných škôl, súkromnej školy, učiteľského združenia a mimovládnej organizácie. Z projektovej spolupráce zahrnieme aj budúcich učiteľov, manažérov a učiteľov. Celkovo zapojíme 326 priamych účastníkov do vzdelávacích aktivít a zorganizujeme medzinárodné konferencie. Očakávame asi 500 sebahodnotení LCA, ktoré na našej novej webovej stránke vykonajú učitelia v partnerských krajinách. Očakávame tiež, že zaškolíme 120 učiteľov pripravujúcich na nové študijné predmety a 30 ďalších učiteľov na nové inovatívne programy CŽV vyvinuté v tomto projekte.
Projekt ULCA uplatňuje v rámci projektového partnerstva zmiešané prístupy zo zbierania a analýz údajov, teoretický výskum, ako aj zo zameraných skupinových diskusií. Existuje priamo spojené poradie všetkých školiacich aktivít a IO, od nástrojov pre učiteľov a riaditeľov/manažérov po tvorbu nových učebných osnov, organizáciu konferencie, zverejnenie priebehu konferencie, tvorbu informačných bulletinov o projekte, tvorbu a prípravu webovej stránky, tvorbu Rámca kompetencií učiteľov LCA a list sebahodnotenia LCA, školenie učiteľov LCA, vytváranie modelových škôl LCA a študenti univerzity LCA cvičia školy a sieť škôl LCA a vzdelávacích inštitúcií.
Budovaním kompetencií (vedomosti, zručnosti a prístup) učiteľa na partnerských univerzitách a základných školách inovujeme a súčasne harmonizujeme platné pedagogické procesy.
Pri implementácii LCA v súlade s modelom excelentnosti založeným na EFQM a myšlienke sebarozvoja Learn & Lead budú učitelia aj riaditelia / manažéri v školách vybavení potrebnými nástrojmi na zdokonalenie svojich vyučovacích a manažérskych procesov.
Dlhodobejšou výhodou budú novoakreditované študijné predmety v angličtine, slovenčine a litovčine (vyučované na univerzitách) v LCA a sebarozvoj na úrovni bakalár, magister a v celoživotnom vzdelávaní.
Diseminačné aktivity sa budú uskutočňovať prostredníctvom webových stránok projektu, blogu, newslettra, sociálnych médií a medzinárodných konferencií určených pre odborníkov v oblasti vzdelávania na primárnej úrovni, akademikov a širšiu verejnosť.
Náš projekt má ambíciou hrať významnú úlohu pri vytváraní jedinečnej siete všetkých typov škôl a učiteľov, ktorí v súčasnosti pôsobia na trhu. Táto sieť je založená na spolupráci, podpore a ďalšom rozvoji všetkých učiteľov, riadiacich pracovníkov a ich škôl, pričom sa ako kľúčová pedagogická filozofia riadi prístupom zameraným na žiaka.
Ulca newsletter k dispozícií - TU
Názov projektu:
Modernizujte sa s prístupom zameraným na potreby žiaka
Akronym projektu:
ULCA
Číslo projektu:
2020-1-SK01-KA203-078306
Trvanie projektu:
September 2020 – December 2022
Financovaný:
Slovenská akademická asociácia pre medzinárodnú spoluprácu (SAAIC)
Program:
Erasmus+, KA2
Partneri projektu:
HARMONY ACADEMY s.r.o., Slovensko, MYKOLO ROMERIO UNIVERSITETAS, Litva, Centar za inovacii i digitalna edukacija DIG-ED, Severné Macedónsko, Opshtinsko osnovno uchilishte STRASHO PINDJUR Negotino, Severné Macedónsko, Osnovna sola Dobje, Slovinsko, Základná škola Ružomberok, Slovensko, BIEDRIBA EUROFORTIS, Lotyšsko, Vilniaus Prano Masioto pradine mokykla, Litva
Koordinátor projektu:
KATOLICKA UNIVERZITA V RUZOMBERKU, Slovensko
Výstupy projektu:
Rozpočet: 349 061 Eur